tisdag 19 maj 2020

En inställd resa är också en resa

MBCC var som bekant inställt och man blir inte insläppt i Danmark (de får dock komma hit). Jag hade en del grejor redan bokade som inte var avbokningsbara. Dumsnål som man är åkte jag ned till Malmö som badade i sol. Turfade några timmar i solskenet och handlade lite lokala brygder på bolaget innan jag slog mig ned på den av stadens ''biskopar'' som har bryggeri i källaren. Blev sittandes där åtskilliga timmar och fick i mig: Life looks for life från Elmeleven som tydligen bryggts nere i källaren så det blir inte så mycket mer lokalproducerat än så. Mildlife från Saltaire, Battle axe 4,2% från Rudgate, Saltaire Best classic british bitter, Les cassis fous från Pinta/Oud beersel, Bitburger/Sierra nevada Triple hop'd lager, Hasse fasan Schwarzbier, Monkey in a piñata från Brewski/Tampa bay och Malmö beer week från Hyllie.
Det smakade bra och personalen var trevlig och hjälpsam så inget att klaga på.

Hade tid med en öl till och gick till det för mig nya Syltan där den pratsamme bartendern serverade mig en Möllans guld från det numera lokala Rocket brewing.
Därefter tog jag mig till Göteborg och sov på hotell där.

Inga kommentarer: