fredag 2 oktober 2020

Öl i Köln del I-Gnäll

Antikroppar hade konstaterats och jag begav mig till Arlanda där Christian och Pütte anslöt. En
Double bulldog DIPA hann jag med innan planet skulle gå. Den var faktiskt ok.
SAS tog oss ned till Frankfurt men lyckades inte få med allt bagage. Christians väska kom först efter tre dagar, bra jobbat SAS! Pga detta stod vi och väntade vid bagagebandet länge helt i onödan. Jag tog en Beck's under väntan. Verkligen inte gott.

Hela fick inte plats på bild.

Till slut kom vi äntligen ned till tågstationen och bordade tåget till Köln där vi skulle bo. Solen strålade och det var iallafall över 30 grader. När vi gått och checkat in blev det en promenad till Gaffel haus för mig och Pütte, Christian åkte elscooter men kom ändå fram senare än oss till vår förtjusning. Han var inte nöjd. Vad jag tror alla var nöjda med var maten på det här stället. Riktigt skönt att få sätta sig i skuggan och ta några kalla och äta gott. Ölen var: Kölsch, Wieß och Sonnen hopfen. Alla tre var ''kölschar'' från Gaffel. Bra service på detta ställe.

Nästa stopp var Hard rock cafe där en Sion Kölsch intogs. Ingen favoritstil för mig, men nu när det var varmt och man var på plats kanske det skulle smaka bättre? Nej, jag var inte imponerad. Christian hade medicin i sin väska som inte hade kommit och vi hade bara en nyckel så han drog ut för att fixa ny medicin medan vi andra höll ställningarna i lägenheten vi hyrt. Bärs inhandlades nere på gatan i någon slags kiosk/snabbköp.


Fel fokus under resan.

Kvällens rumsöl var: Gilden kölsch från Kölner verbund brauereien, Strammer max double IPA från Freigeist och Maisel & friends IPA. Jag gillade inte de heller, men det var kul att dricka något annat än kölsch.

Inga kommentarer: