lördag 16 januari 2021

514

Frun och jag mötte upp Tom på Lidingö. Anledningen till denna udda mötesplats var att vi hade bokat visning/provning på Keane brewing. Två andra besökare var också där. Ägaren/bryggaren pratade om det lilla bryggeriet och dess öl. Även lite tilltugg ingick. Han räknar med att ha uteservering i sommar, men det känns oerhört avlägset så här års. Ölen vi fick prova var hellesen Balders gold, Red night IPA, Blonde, golden alen Oath breaker och någon mer som jag inte minns. Väldigt trevligt och stabila öl.

Vi drog oss till stan och Stigbergets fot närmare bestämt. Det var både mitt och Majsans första besök där. Hyfsat mycket folk där, men det kändes ändå anpassat. Vi käkade alla här. Maten var helt ok har jag för mig. Ölen till var: Prophet från Tempel, Gran från Mariatorgets mikrobryggeri (beläget endast en halvmil från Mariatorget...), Stigbergets APA och Berrylicorice från Fermenterarna. Trots att vi satt lite undanskymda i en vrå längst in var det inget fel på servicen. Många gästöl vilket oftast är trevligt.

Aftonens sista stopp var Akkurat där bärsen fortsatte flöda någon timme till med Oppigårds Hazy session, Lemon hopsickle från Rudgate och Purity Session IPA. Fina grejor. Det var tidigt men vi 70-talister börjar bli gamla så det fick bli en Uber (eller liknande) hem. Kul att komma ut och se lite folk för en gångs skull.

Inga kommentarer: