söndag 9 maj 2021

A night with the inlaws

Frun och jag åkte upp till Uppsala där första stoppet var Bastard burgers. Som vanligt god veganburgare, men också som vanligt väldigt liten (för priset). Ett par bärs slank ned till maten i form av Little bastard från Beer studio och Well earned från Bronx. Om det var välförtjänt kan diskuteras, men ölen smakade ok iallafall.

Det för mig okända O'Neil's på samma gata var nästa stopp. Ganska stor ´´irländsk´´ pub med överraskande många ölsorter och trevlig personal. Ett par öl slank ned här också i form av: NEPAn Creatures från lokala Tempel och Jorvik blonde från Rudgate. Även om de här ölen inte imponerade kommer jag gärna tillbaka och utforskar ölsortimentet när det finns tid.

Vi gick vidare till Taps där Hedin och hennes kille satt och väntade. Även här fanns tid för ett gäng ''fingerborgar''. För min del: Luz mexican lager från Omnipollo, APAn Side eyes från Mikkeller, berlinerweissen Belly flop från Duckpond och ryska Steppe & wind Grapefruit mead. Fina grejor.

Dagen sista ölstopp var (ena) svågerns nya lägenhet där svärmor skulle firas. Innan födelsedagsbarnet dök provade hennes barn+respektive IPA och kom fram till detta:

S:t eriks Vår                  7 poäng

Northern exposure Dolphin love Redux 6 poäng

Great divide Titan          2 poäng

Lite av ett skrällresultat, men jag tyckte iallafall att det smakade bra alltihop.

Har ni fest eller?

Lite bonusöl slank också ned under kvällen i form av: IPLn 24/7 från Frau gruber, Slottskällan Bayerskt, Slottskällans Hazy lager och Zwarte draak Apelsin choklad från Jackdaw.

Inga kommentarer: