söndag 15 oktober 2023

Öl i Varberg,eller var det Värnamo?

Efter en lysande hotellfrukost (som vanligt i Sverige) gick vi till stationen. Där skiljdes våra vägar. Majsan åkte hem medan jag fortsatte längst västkusten 21 mil till Varberg. Varför jag var där är en lång historia. Mulet och regn till och från hela dagen. Turfade ganska mycket innan jag slog mig ned på ett mörkt cafe en trappa ovanför gatuplan. Ett hyfsat ölsortiment faktiskt. God kycklingsoppa som sköljdes ned med ställets egna Ehrenpohl gästis Lager från Subbe.

Tog mig till fots till husen (!) jag hade hyrt. Avsides vid havsutsikt men ändå bara ett stenkast till centrum. Vilade mig lite innan Varbergs ölhall intogs. Alla anteckningar är tyvärr (?) försvunna men dessa brygder intogs iallafall där: Rainbow raspberry strawberry cherry blueberry& cherry blossom sour från Dugges, Ocean påsköl, surölet We make a great pear från lokala Subbe bryggeri, Ocean Brittisk IPA, Gluten-free Lucky jack american pale ale från Lervig, Rising pale ale från Sigtuna, Odd island Mango passion, hellesen Göttänna från Odd island och portern The sup från Whiplash. Det mesta smakade bra även om det fanns bottenapp med.

Inte långt därifrån fanns en sportbar där man kunde se Modo gå upp i Elitserien. Firade detta med Holsten Pilsener och Eriksberg Pale ale från Carlsberg Sverige. De smakade verkligen inte bra.

Sista stoppet blev cafeet jag besökte tidigare under dagen där en Ehrenpohl Gästis Pale ale från Subbe avslutade kvällen. Åkte tidigt hemåt för att hinna till jobbet följande dag.

Inga kommentarer: