måndag 25 december 2023

Första och sista gången

Åkte till stan och av gammal vana satte jag mig på Akkurat och tog en öl. Aurora ''strong'' pale ale från Buening sky som jag tyckte var ett fantastiskt bryggeri och som haft en reäl dipp. Det här var nästan upp till fornstora da'r. Gick därrifrån till en Sibylla då jag anade vad som väntade... Ju finare/dyrare restaurant ju mindre portioner (borde det inte vara tvärt om?)...

Hade fått tips om att ett bryggeri jag aldrig hört talas om höll på att stänga så sett brann i knutarna om man skulle hinna dit. Mötte således upp frun på det enda bryggeri jag besökt med en Michelinstjärna. Nook var namnet och det låg på Rosenlundsgatan. Bryggmästare var Charles Cassino (of Monks/Waza fame). Det här var i höstas men som vi minns det var det god men inte galen mat. Premiärpilsner och pilsnern Batch 1 var vad som fanns till hands i denna nedstängningsfas av hela stället. Det var inte sent, men stackars frun hade jobbat (något som jag brukar vara sparsam med om höstarna) så vi åkte hem efteråt.

Inga kommentarer: