söndag 28 april 2024

Öl i Atlanta del II-Visning på Sweetwater

Jag jobbar natt nuförtiden och tänkte att det skulle vara bra för jetlagen. Inget kunde dock vara längre från sanningen (på hemvägen gick det dock som en dans). Med andra ord var jag långt ifrån utvilad när vi gick ut och åt frukost och tittade i fina Centennial park. Det var fortfarande tidigt så vi tog tunnelbanan till Decatur där det handlades lite. Ett cafe/vinbar öppnade precis när vi gick förbi och baren intogs där ett par exotiska öl intogs i form av Truck stop honey brown ale från birminghambryggeriet Back forty och Saporous passionfruit and guava sour ale från lokala Three taverns.

Det var söndag, men jag ville inte riskera att självantända/bli bränd på bål så vi höll oss därifrån.

Ett stenkast därifrån ligger den lilla bryggeripuben Inner voice där vi hade tid med några bärs till i form av: ljusa lagern Pizza beer, en dry stout vid namn Coffee xtra velvet och IPLn Friendly reminder. Jag hade gärna suttit kvar längre men herrskapet hade en tid att passa.

En Uber häntade oss till Georgias största bryggeri Sweetwater i nordöstra Atlanta. En visning var nämligen inbokad. Den var bättre än genomsnittet skulle jag säga. Några öl vick vi i oss här med. För min del: American lager, sessionIPAn High light, fruktölet Orange citrus ale och Mango wheat 4,6%. Vi åt även och som det mesta på den här resan smakade det bra.

Inner voice.

Vi åkte tillbaka till hotellet för en resans få halvtidsvilor. Den blev riktigt lång och på kvällen gick vi bort till vårt närmaste bryggeri Max lager’s. Vi slog oss ned i baren och beställde in mat. INGET stämde på öl-listan och då var den ändå inte speciellt lång. Ingen av husets brygder fanns tex... Som tur var fanns det lite gästöl i form av: Dr. robot berry lemon sour från lokala Monday night, Keller chant lager och Walk on water. Båda från det för mig okända från Bold monk. Det fick räcka för denna gång.

Inga kommentarer: