lördag 21 oktober 2023

Öl i Camden-trakten del II-En dyr kväll på Brewdog bar

Olle begav sig tidigt hem medan jag och Christian stannade kvar i stan. Tog en ganska lång turfpromenad på förmiddagen. När jag kom tillbaka till rummet gick vi ut och skulle ta en buss till ölbutiken Drinkers paradise. Den kom inte så vi tog en Uber istället till Drinkers paradise där fanns en del öl att botanisera bland. Med välfyllda (men ej maxade) väskor gick vi in på puben (the) Grafton tvärs över gatan där jag åt mitt livs godaste scotch egg. Till det Hawkstone Premium lager och Pave the way pale ale från Big hug.

Det hanns med en del turfande under resans gång.

Vi tog oss tillbaka till rummet och tog halvtidsvila där. När vi vaknade kom jag på den lysande iden att tillbringa kvällen på Brewdog i Camden (för övrigt den 13:e brewdogbaren jag besökt). Jag hade en del kilo att fylla upp väskan med så jag passade på att handla med lite öl därifrån. Vi satt där hela kvällen så den notan skenade iväg reält då vi åt också. Öl som intogs där var iallafall: Unfiltered Lost lager, NEIPAn Dreamscape, APAn Ale to the king, hellesen Made in berlin, Kilt kult, IPAn Cold beer och Simcoe solo. Jag tycker Brewdogs öl brukar vara bättre än så här. Ösregn när vi skulle ''hem''. Buss tror jag det blev den gången.

Inga kommentarer: