onsdag 18 oktober 2023

Öl i Leicester del II-Värre kan man ha det

Ännu en solig dag grydde och jag tog en rejäl turfpromenad i norra delen av stan. Strålade samman med grabbarna på Two tailed lion som vi hade besökt dagen innan. De hade ingen mat så jag gick ut och hämtade Domino's. Det smakade i vanlig ordning bra och till maten ett par finfina brygder i form av: IPAn Easy as pie från Castle rock/Ossett och sessionIPAn Mantra från Vibrant forest. Man blir trött av pizza så vi åkte tillbaka till hotellet för att vila upp oss lite.

Andra halvlek inleddes på weatherspoonspuben High wire som är som pubar i denna kedja brukar. Mycket folk denna fredagkväll. Vi blev sittande där ett par timmar över flera öl. För min del: golden alen Crowning glory från Theakston, Citra T90 unfiltered session IPA från Oakham, Estrella galicia especial från Hijos de rivera och Brewster's IPA. Gott och prisvärt.

Nästa stopp var Sommar ett ställe som hade det för mig okända birminghambryggeriet Attic brew co. som huvudleverantör. Där fanns också en trubadur vid vårt besök. Minns ej vad vi tyckte om honom. Ölen här var ''husets'' APA Intuition och sessionIPAn Pixel juice från Twisted barrel. Goda brygder från Midlands. Vi träffade även Hugo och Paul där som vi träffade kvällen innan.

Paul drog med oss till ett annat ställe i närheten som också har ett skandinaviskt klingande namn, Tønne. Ett lite mindre ställe med stort ölsortiment både fat och burkar. Jag nöjde mig med NEIPAn Wonderland från New bristol, ABK Urbayrisch Dunkel, Reverend hooker nitro stout från Round corner brewing och Otherworld Orange & mango hazy pale. Bra nivå på brygderna där som avslutade denna trevliga kväll. Uber hem.

Inga kommentarer: