torsdag 24 mars 2011

Äntligen!

Det tog sin tid, men till slut dök lådan från Cracked kettle upp.
Anledningarna till att det tog drygt tjugo dagar från beställningsdatumet tills dess att paketet dök upp är två.
1. Deras saldon stämmer inte så bra.
2. Jag kollar inte min epost så ofta
Det har gått många mail fram och tillbaka innan ersättningsöl (som även dessa i många fall var slut) för de som ej fanns tillgängliga kunde fås fram.
Trots detta är jag väldigt nöjd. Cracked kettles kundservice har varit utmärkt. Posten levererade till och med hem utan extrakostnad, tur att jag råkade vara hemma då bara.
20 öl för 1263:- vilket ger ett styckpris på63:-. Inte så farligt med tanke på att det mest var ganska stark öl, sex av flaskorna var stora (65-75 cl), samt att frakten var inräknad. Allting var minst sagt väl inslaget, så risk för att något ska gå sönder känns minimal.
Jag kan bara rekommendera att beställa därifrån.
Nu har dock lyxproblemet att man köper på sig mer öl än man dricker upp återigen dykt upp. Det kan nog (i viss mån) botas vid provningen nästa månad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har aldrig haft sådan otur som du med beställningarna. Och fått fraktat hem till dörren inom 6 dagar trots att det varit helg i mellan. Men bra att deras kundtjänst gör ett bra jobb. //David