måndag 27 januari 2014

Öl i Australien del XVI-Den glömda dagen

En dag hade visst fallit bort från mitt bloggande om resan Down under. Sista dagen i Melbourne: Vi irrade runt lite i Chinatown på förmiddagen innan en underlig, men ganska god lunch intogs på utmärkta Mrs. parmas som jag hade besökt kvällen innan. Ett gäng öl fick man visst i sig också, nämligen dessa: Hawthorn Pilsner, Astor ale från Mildura theatre, Killer sprocket Amber ale, Two wives Ginja beer, Kwencher Clingstone peach & Black tea från Beltz, Jamieson Raspberry (ja, det var fruktöl). Minst sagt bärs av skiftande kvalitet.
Jag tog tåget tillbaka till St kilda för en välförtjänt siesta.

Sista kvällen i Melbourne tillbringades på guldhaket Village som vi hade besökt tidigare under vistelsen. Stället var som förbytt. Den stora ''ölträdgården'' var öppen och där satt allehanda after workare (?). Betydligt mer livfullt än mitt på dagen en måndag. En knippe öl hällde man i sig här med, nämligen dessa: Cool hops från Edge project, Ticket booth pale ale från Sideshow, Hargreaves hill ESB, Feral White, Holgate ESB och från samma bryggeri Mt macedon ale. Från vad jag minns (det var några månader sedan) var det bra grejor och vi var kvar till de stängde. Antagligen var det sista spårvagnen som togs ''hem''.

Inga kommentarer: