måndag 12 juni 2017

Köpenhamn förra månaden del IV-En härlig kväll

Efter första dagens festivalande strålade jag samman med Venaas och hans polare på Inferno som verkade relativt nyöppnat. En del öl slank ned här i form av Juicy lucy från det för mig okända lokala bryggeriet Sidekick, Petit rouge från Heretic, Oranki, Molski och Mälli. Alla tre från Sonnisaari. Bra öl över lag och en sjukt kul kväll. Det var länge sedan jag hade så roligt.

Inför sista passet på festivalen på lördag morgonen hittade jag en alkoholfri Royalty Ginger beer som intogs i kön direkt ur burken som ett djur.

En hel massa öl intogs på MBCC (se förra inlägget) innan det var dags att bege sig hemåt.
Jag åt på Pasta du nord på centralstationen och en Royal Økologisk Pilsner gjorde sällskap. God pasta, inte så god öl.
Det fick räcka så för denna resa.

Inga kommentarer: