söndag 11 november 2018

Heinetown sellout extravaganza

Dags att bege sig till Arlanda. För vilken gång i ordningen är dock oklart. Jag hann med ett par amerikanska brygder innan avgång, Samuel adams Boston Ale från Boston beer co och Brooklyn Brown ale. Det smakade bra.

Ännu godare öl fanns att köpa på själva flyget, nämligen Adnams Mosaic pale ale. Lika oväntat som välkommet. Bra där British airways.

Det tog ett bra tag att få ut väskan på Heathrow och att hitta rätt buss därifrån som tog mig till stadsdelen Twickenham där ölbutiken Realale.com är belägen. Shoppade en hel del där, men inte allt som skulle med hem. Man kunde än en gång konstatera att det har verkligen slagit med finöl på burk i England.
När jag gick därifrån längs de soldränkta gatorna hade magen börjat kurra. Brukar vara försiktig med maten på denna ö då densamma ofta är undermålig. Ett utmärkt undantag är dock hamburgerkedjan GBK som kom i min väg.
Som vanlligt en väldigt god burgare och till den en finfin Nebula från Wild beer. Det var annat än burger king det...

På vägen till stationen stannade jag till på källarpuben Richmond vault Camellia från Kew avnjöts.

Min färd österut fortsatte i solskenet med pendeltåg och till slut var man framme och Tom kunde släppa in mig i lägenheten vi hyrt.
Jag hann inte mer än pusta ut och lägga in min tunga väska innan det var dags att ge sig ut igen.
Anledningen till vårt besök i London denna gång var (vad jag var sista upplagan av) Beavertowns Extravaganza. Detta utmärkta bryggeri sålde som bekant i somras en andel av bolaget till Heineken (efter att vi köpt biljetter till denna utmärkta festival) vilket ledde till att väldigt många bryggerier hoppade av festivalen. Vi fick fyrtio pund var tillbaka som plåster på såren.
Trots alla avhopp fanns det många brygder att förlusta sig på. Väldigt många food trucks fanns att välja på utomhus. All öl fanns dock inomhus. De två dagar vi lallade runt där smakade jag:
Breeze från Affinity, For The Many från Affinity,
Basqueland Sour saison,
Dame melba phantom från Beavertown,
L'appel du Vide - Blackberry från Bell's,
Seashore rye lager från Blackberry Farm,
Breather från de för mig okända amerikanska ostkustbryggerierna Casita cervecería/Resident culture,
Pina & Pocococo från De molen,
Highway 61 från Elusive/Landlocked,  Exxxtra life från Elusive/Unity, Shadow of the beast från Elusive,
American fall från Fuller's,
BA Saison blanc från Good chemistry, Disco fizz Blackcurrant från Good chemistry, Kokomo Weekday från Good chemistry,
Gosnells Original, Gosnells Elderflower,
Disco idea från Hale,
Harbour Cherry sour,
Hawkshead Mosaic, Hawkshead Session IPA
Kees Citra pils, Hazy morning från Kees,
Guavarita vice från Magic Rock,
Mahrs attack från Mahrs bräu/Birrifico Lambrate (årets bästa ölnamn?),
Agua de jamaica från Marble,
Exp 005 från Northern monk, Vague från Northern monk,
Partizan Strawberry & basil mixed culture aged Saison,
Pale fire från Pressure drop, Parachute från Pressure drop, Pfaff från Pressure drop,
Wild beer Blend 18, Sleeping limes från Wild beer,
Florida weisse från Thornbridge, Mint choc chip Lucaria från Thornbridge, Satzuma, från Thornbridge,
Cream soda från Two tribes,
Vault city Mango sour 6%,
White frontier Spelt IPA
och Fruits of perception från Wylam.
Kul festival, men synd att det antagligen var sista gången.
Det hade varit en lång dag och vi gick hem och sov efter den första dagens festivalande.

Inga kommentarer: