söndag 18 november 2018

Öl i SE1

När vi vaknade var det åtskilliga timmar tills att festivalen skulle öppna så det blev ett besök på en ölbutik med det fantasifulla namnet Bottle shop.
Det var dock ett grymt ställe där man (som man kan i civiliserade länder) kan slå sig ned och dricka vad som helst som finns i butiken, eller något av deras fatöl. De hade en väldigt entusiastisk kassörska/bartender. Jag handlade upp de sista kilona upp till 23 kg (eller om det var 20, minns inte vilka vi vi flög hem med). Avnjöt en god sessionIPA från det för mig okända berlinbryggeriet Fuerst wiacek vid namn Nimble.
Jag hade gärna suttit kvar där än, men Tom hetsade mig till att gå på Brew by numbers och när har undertecknad sagt nej till att ticka ett bryggeri?
En snabb öl där bara innan vi stack tillbaks till boendet med buss för att dumpa av min ölväska innan festivalen.
''Allt'' om den i mitt förra inlägg.

Efter densamma regnade det när vi sökte skydd i tunnelbanan som tog oss till utmärkta puben The rake som även besöktes en månad tidigare, där vi blev sittandes resten av kvällen med ett norskt par inmundigandes Green mountain från Thornbridge, Finkle & einhorn från Rooster's.
Det fick räcka för den dagen.

Inga kommentarer: