fredag 6 december 2019

Sjöbusar

Jag hade aldrig åkt Eckerölinjen tidigare så frun och hennes polare lurade med mig ut på Ålands hav. Förväntningarna var inte direkt uppskruvade, men båten är iallafall bara ute några timmar. Ombord tog jag Stallhagen Pale ale och Stallhagen Original. Inte så märkvärdiga brygder.
Döm om min förvåning när det fanns hela två exotiska lådor att välja mellan i taxfreebutiken. Köpte dock bara en och enligt mina beräkningar tjänade jag 240-: på det köpet jämfört med bolaget. Antagligen första gången man köpt en god båtlåda, men det var tungt att bära när det var glasflaskor.

Väl hemma fanns det marginellt bättre brygder i form av Elsa açaí goji blueberry sour smoothie från Omnipollo och Yoko hama Kapitein rooijbosch från det för mig okända holländska Vermeersen.
En överraskande trevlig dag.

Inga kommentarer: