onsdag 14 februari 2024

blåvitt borta del II-Låshäng&liquid lunch

Som vanligt på svenska hotell var frukostbuffen föredömlig. Därefter turfade jag tills Poppels citybryggeri öppnade. Vi sammanstrålade där bland lunchgästerna. Frukosten satt dock fortfarande på tvären så det blev bara öl för oss. För min del: Peach nordic sour, Pilsner oak fermented (som är den enda av deras öl som inte bryggs i världsmetropolen Jonsered), Golden ale, English style pale ale och Vega Schwarzbier. Det smakade bra.

Vi tog därefter en bil upp till Station linne där en tidig men god middag intogs. Till densamma: surölet Riesling från det för mig okända Wild & sour beläget strax utanför Göteborg. De verkar för övrigt bara göra suröl. Dugges Märzen extra. Ok öl. Jag skulle åka hem tidigare än Tom så det blev dags att ta sig till centralstationen i rusningen. Det tog tid men jag hann med tåget hem. Kul resa och på söndag drar årets säsong ingång. Förhoppningsvis ska det gå bättre i år...

Inga kommentarer: