måndag 5 februari 2024

blåvitt borta del I-Ångestmöte

Det var dags för årets sista bortaresa så jag gick upp i svinottan (nåja) och tog tåget ned till Göteborg. Första stoppet var som alltid Ölstudion där man alltid hittar lite smått och gott. Vandrade vidare till Beefeater (ja det finns därnere med) för lunch. Inte stort och ganska mycket folk denna måndag. Trevlig personal och andra gäster trots min klädsel dagen till ära. Maten var helt ok. Tom hade åkt ett senare tåg och kom och mötte upp här. Ett par bärs slank ned i form av Tokyo IPA från Omnipollo och Hazy tango 5,6% från Åbro. Ok öl ändå.

God lokal IPA.

Vi gick och checkade in på hotellet varpå lite vila följde innan det var dags för ett första besök på Fyrens ölcafe i/på Stigberget. Ett annorlunda ställe där man kan skymta en scen på nedervåningen. Vi höll oss dock på gatuplanet. Ett par bärs fick vi i oss. För min del För full hals från (får man anta) lokala Stigbergets bryggeri och Raya rye IPA från O/o.

Nästa stopp var institutionen Haket som jag gillar så mycket, det låg ändå på vägen för oss. Hör och häpna så hällde de i oss öl här med. Jag blev itvingad (med tratt och pistol): IPAn Snabba puckar från Beerbliotek, Mönchshof Schwarzbier från Kulmbacher och IPAn Searching for infinity från det för mig okända franska Prizm. Det smakade bra iallafall.

En Uber eller liknande tog oss till matchen. Ett kryss som kändes lite som en seger med tanke på tabell-läget för storklubbarna på dekis. Varsin Fat 21 3.5% från Åbro intogs på bortaläktaren.

Efteråt gick vi till den ''nya'' Brewers beer bar där en Dugges Superior hanns med innan de stängde. God öl. Mörkare inredning än på ''originalstället''... som jag minns det.

På samma gata finns även Restaurant 2112. Underligt namn, men de hade öppet en stund till iallafall. Mycket folk denna måndagkväll, en hel del bortasupportrar. Litet ställe men det fanns sittplatser till oss. Marble Mild avslutade iallafall dagen och vi kunde gå ''hem'' och lägga oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

2112 bara underligt för dom som inte lyssnar på Rush!

Jonas sa...

Herr Norder?