söndag 15 mars 2015

Öl i Nordamerika del IV-Oh...Canada

Vi fortsatte färden och hamnade i Bellingham, Washington, inte långt från den kanadensiska gränsen. Här besöktes källarpuben Archer ale house för lunch och ett par öl. Båda från det för mig okända washingtonbryggeriet Flyers. Afterburner IPA och Barnstormer brown ale. Jag var inte imponerad av varken ölen eller maten.

Vi tog oss vidare över gränsen och till Vancouver och checkade in på vårt hotell i stadsdelen West end.
I hotellbaren fanns 24 fatöl och då jag aldrig varit i Kanada förut hade bara någon enstaka provats tidigare så det blev många besök här under vår vistelse.
Vi slog oss ned och för min del blev det en Kokanee från jättefabriken Columbia brewery och Blood alley bitter från Russell.

Ingen tid att vila dock. Jag begav mig till fots i solnedgången till det turistiga Granville island och besökte en annan hotellbar, men denna med eget bryggverk. Dockside. Kändes väldigt posh. Ölen som intogs: Cartwright pale ale, Marina light lager, Johnston pilsener, Old bridge dark lager, Pelican bay brown och slutligen Railspur IPA. Den ena värre än den andra... Minns ej hur maten var.

Jag gjorde ett snabbt stopp på Upper deck som var beläget på ''vår gata''. Ett jävla liv som sig bör en lördagkväll. För en grinig gubbe som undertecknad bara jobbigt. En öl var allt som mäktades med, Stanley park Noble pilsner. Bara blaskig.

Russell cream ale fick avsluta kvällen i hotellbaren.

Inga kommentarer: