lördag 21 mars 2015

Öl i Nordamerika del IX-Me Tarzan,Eugene

Inget lunchstopp denna dag då vi hade en tid att passa. 46 mil söder om Seattle ligger Eugene där en visning på Ninkasibryggeriet var inbokat.
Väldigt stressigt att knalla från boendet till bryggeriet i solskenet. Något försenade anslöt vi till visningen under första hälften i alla fall. För övrigt en av de sämsta bryggerirundturer jag sett, men ändå intressant så klart.
Efteråt satt vi i ''taproomets ölträdgård'' där en foodtruck förgyllde tillvaron. Ett par öl fick vi i oss. För min del Lux och Quantum. De var ok, inte mer. Ett kvarter därifrån ligger en ortodox kyrka. En herre som jag antar var präst där satt liksom oss och läskade sig på uteserveringen. Tänk om andra samfund/relioner vore lika avslappnade, då kanske man inte hade varit lika obstinat/hatisk/skeptisk. Dessutom gick han därifrån med en låda sweet/oatmeal stout.


Det var långt att gå tillbaka. Tony gick ''hem''', men Pütte och jag fortsatte till den stora bryggeripuben Steelhead som låg på vägen. James blonde och Raging rhino red fick man i sig.

Tvärs över gatan finns The tap and growler, ett mysigt ställe med en massa fat som namnet antyder. Jag tog en Beets by perry från det lokala bryggeriet Viking braggot.

Dagens sitta stopp fick bli bryggeripuben Elk horn,beläget ett stenkast från boendet. Det var horn överallt i inredningen. Vi hann precis till sista beställningen. En Ducks blue ribbon för min del.
Det fick räcka så.

Inga kommentarer: