torsdag 23 juni 2011

Stöd ditt lokala bryggeri

I Bamberg som har 70000 invånare finns det cirka tio bryggerier. I Haninge bor 77000 personer (bland andra min fru och undertecknad) finns det inte något...fram till snart!
Bryggeriet Södra maltfabriken som är under uppstart ska nämligen ligga här. HÄR i Handen! Jag är så upphetsad att jag inte vet var jag ska ta vägen!
Är ju ett stort fan av att stödja sitt lokala bryggeri, nu slipper jag stödja Monks (och Spendrups), för det blir ej mer lokalt än så här!
Detta är antagligen det bästa som hänt här sedan demokrati infördes. Helt fantastiskt!
Hoppas nu bara ölen är god också.

2 kommentarer:

Gyllenbock sa...

Låter väldigt intressant! Undrar när första ölet finns att köpa?

Johan sa...

Härligt! Det är ju jäkligt trevligt att ha ett lokalt bryggeri. De verkar ju ha bryggt första ölen i veckan så det lär ju bli premiäröl innan sommaren är slut :)