söndag 9 oktober 2011

Nacka Beer&Whiskey Festival del I

För första gången hade alla bloggare fått presspass av arrangören, något som verkligen var uppskattat. Därmed kunde man komma in redan klockan 12, men det blev ändå inget låshäng för min del. Ölbloggarträff skulle hållas denna dag så det var många kända ansikten bland mässbesökarna.

Bloggträffen ja. Hela 24 bloggare hade samlats i ett litet rum för att konferera, lyssna på och ställa frågor till bryggmästaren på Plzensky prazdroj (Urquell), samt ha en blindprovning underledning av Janko. Mer om detta kan läsas HÄR. Trevligt var det i alla fall.
Det talades även om en form av svenskt ölbloggarförbund.
Personligen så ställer jag mig nog utanför detta även om det var en bra ide. För som Allt om öl-Pelle mycket riktigt uttryckte det: ''-Om vi vill bli tagna på allvar måste vi ta oss själva på allvar.''
Folk som känner mig vet att det är det sista jag gör.

En del öl provades även ute i mässlokalen.
''Wasted german beer''
Hornbeer Dryhop
Eklipse, Hjul & Stejle samt Mareridt, alla från Djævlebryg
Indslev Hvede I.P.A.
Adnams New zealand pale ale
Twisted wheat och Klassisk IPA, båda från Oppigårds
Höstporter, Saison och Dunkel lager från Sigtuna
Initial pale ale och Rude lager från båda Södra maltfabriken.

Inga kommentarer: