lördag 9 november 2013

Öl i Australien del I-Öl i tre världsdelar på''en dag''


Med vintern i antågande kändes det inte fel att bege sig söderut. Första stoppet var Arlanda innan vi tio timmar senare kunde landa i supersvennarnas, barnfamiljernas och pedofilernas paradis Thailand. Kanske är det jag som är fördomsfull. Det är uppfattningen en charterreseföraktande gubbe som undertecknad fått. Flygturen till Bangkok gick i alla fall väldigt smärtfritt.
Det var ett par timmar innan nästa flyg skule gå så jag fördrev tiden med att ticka ett par industrilager, San miguel Pale pilsen och San Mig Light. Lika gott som det låter. Till slut avgick planet i alla fall och ynka nio timmar senare landade vi i Melbourne. Med svenskt väder i färskt minne var den ljumna kvällsluften väldigt behaglig.


En dyr taxi tog oss genom lördagskvällen till boendet. Efter incheckning gick vi ut på vältrafikerade Chapel street som låg runt hörnet. På första bästa pub (eller hotel som de envisas med att kalla dem) slog vi oss ned för sex välförtjänta, men inte särskilt spännande öl. Dessa avslutade denna låånga dag: James Boags Draught, Melbourne ''Bitter'' från Carlton, Carlton Draught, Gippsland gold från Grand ridge. Slutligen The chancer golden ale och Jack of spades Porter, båda från från James squire. Portern var god i alla fall har jag för mig...

Inga kommentarer: