fredag 27 maj 2016

Öl i Yorkshire del IV-''Några''sista öl

En mulen morgon randades. Jag gick ut till puben Central som skulle öppna tidigt. Det visade sig inte stämma, istället fick det bli Scarborough hotel vägg-i-vägg med ''innet'' jag bodde på. Egentligen ett helt ok ställe, men de hade inte wifi så jag mäktade bara med en Strongarm ruby red ale från durhambryggeriet Camerons. Inte jättegod.

Höll mig på samma gata men gick de få metrarna till Head of steam som hade wifi (och besökts kvällen innan). Drack så många öl jag hann innan tåget skulle gå: A-hop-alypse now, Fridge magnet ''pale ale'', även de från Camerons och Stone Imperial Mutt brown ale.

Jag tackade för mig och hoppade på ett tåg till Manchesters flygplats.
På tågen går de med en liten vagn och säljer diverse snacks som chips, godis och öl. En Tetleys Smooth flow från Carlsberg UK intogs. Inte fantastisk.

På flygplatsen gick jag som vanligt så fort som möjligt till Grainloft där en sista öl i detta märkliga land hanns med. Den hemska Noble från Greene king.
Nog med öl för denna gång, men nya äventyr väntar.

Inga kommentarer: