söndag 27 maj 2018

Öl i Quebec del XIV-Homeward bound

Mulet och lite snö i luften denna morgon när jag gick för att hänga på låset till Le Saint-bock. Tredje besöket på detta ställe som jag verkligen tyckte om. Något slags käk och så många öl som hanns med blev det. Pénitente, Sanguinaire 6,9%, La Malicieuse, Myrcène de glace från Glutenberg, Toupie från det för mig okända bryggeriet Microbrasserie Tadoussac beläget 47 mil nordost om Montreal och Tadoussac Double IPA. Har för mig att allt smakade väldigt bra.

Det hade blivit dags att dra sig hemmåt. Tog således bussen ut till flygplatsen där ett par sista brygder från Archibald intogs i form av Valkyrie och Ciboire. En god dunkelbock och en inte så märkvärdig IPA.
Ingen direkt sömn på planet till Paris så när jag väl kom dit blev det inget jagande efter öl.
Flyget därifrån till Arlanda var inte mycket att orda om.
Sammanfattningsvis var standarden på ölen som väntat hög. Förvånansvärt mycket svag öl med tanke på att det var vinter. Hade galen tur med vädret, det brukar vara svinkallt i Quebec om vintrarna, men nu var det under hela vistelsen varmare där än hemma. Folk var förvånansvärt bra på engelska och dessutom villiga att prata detsamma.

Inga kommentarer: