onsdag 20 februari 2019

Öl i Arizona del I-Ofas

Solen strålade när jag vaknade upp i Mesa. Checkade ut, gick och handlade ett par kortbyxor. Det var fortfarande ''vinter'' och det såg betydligt varmare ut än de var så det var inte läge att dra på dem riktigt än.
Nästa stopp var Famous daves som besöktes kvällen innan. Lunch intogs tillsammans med Upslope Citra pale ale, Kilt lifter från Four peaks, Mandarin wheat, Wolfhound irish red ale 4,6% och Fence jumper golden ale. De tre sista från det för mig okända Uncle bear's brewery, beläget några mil sydost om Mesa. Inte så bra öl över lag.

Nu hade Brass tap öppnat och jag begav mig dit precis som dagen innan. En hel drös öl intogs här i form av: Low hanging fruit från Almanac, Weapons check från 1912, King george amber ale från från Phoenix ale brewery, Black market Cherry sour, Ninkasi Brightberry, Pedal haus Bière blanche, Blap blap 5,1% från 12 West brewing, Big blue van från College street och Grand canyon American pilsner. Ok öl över lag.

Därefter blev det ännu en Uberresa, denna gång till Phoenix där Markus och Tom mötte upp. Till Kings beer & wine närmare bestämt. En bar med ganska många fat, men det fanns även en butiksdel. Ett par sista bärs intogs där. Soul conduit från Jester king och Hanamachi från Bottle logic. Har för mig att de var ok.
Vi åkte Lyft till vårt boende där vi slocknade rätt så omgående.

1 kommentar:

fajanen sa...

Ja där kan man snacka om ofas. Du vann :-)