tisdag 26 april 2022

Öl i Florida del IX-Flipper&basket

För första och enda gången (kanske delvis därför jag gick upp sju kilo på två veckor...) på denna resa tog jag en förmiddagspromenad och hamnade på det stora Deezerland. Ett väldigt stort ställe där man bl a kan köra gokart, gå på studsmatteland, gå på bilmuseum eller spela arkadspel. För mig var det dock bara flipper som hägrade. Tyvärr hade jag inte mer tid på mig. Hade kunnat stå där i betydligt fler timmar än det blev, men vi hade en tid att passa. Det fanns bara fulöl så det var bara att hoppa över. Jag vet inte varför, men medresenärerna kom också dit utan att spela något. Vi tog en Uber till centrum och Big storms taproom där det fanns tid för en öl var ialla fall Strawberry lemonade sour för min del.



Ser ut som något The a-team skulle bygga om man stängde in dem i ett garage.

Det började bli dags för uppkast vägg-i-vägg. Vi skulle nämligen på NBAmatch. Galet stort var det, men man såg bra från våra nose bleed seats. Hemmahjältarna skrällde slog serieledarna och allt var frid och fröjd. Vi gick tillbaka till Big storm och satt där till de stängde. Jag hann med Bay beer light lager, Strawberry blonde, veteölet Sunny key lime och Urayasu rice lager från Ivanhoe park. Ölen var väl varken bu eller bä, men iallafall min mat var sjukt usel. Borde lärt mig att man inte ska beställa nachos i Amerika. Glömde bort hur illa det oftast är... Uber hem efter denna lugna dag.

Foto:Christian

Inga kommentarer: