torsdag 28 april 2022

Öl i Florida XI-Regn och pizza

Vi packade ihop allt vårt skit och tog en Uber till förstaden Winter park där frukost intogs på ett cafe. Ett stenkast därifrån fanns en pizzeria i kedjan Mellow mushroom som jag besökt i andra delstater. Bra pizza och ett helt ok ölutbud. Vad kan man mer begära? Vi blev sittandes där resten av dagen. Bärs för min del var: Pernicious IPA från Wicked weed, Save the day IPA från det för mig okända Blast beer company i Key west, Pulp friction grapefruit IPA från Motorworks som vi besökte tidigare under resan, Palm bender gulf coast IPA från Big storm och Clutch plate IPA från Prosperity. Bara ''IPor''!..men gott var det... mesta.

Det ösregnade när Ubern kom och hämtade upp oss till flygplatsen. Där hann jag med en Modelo Especial. Lika gott som det låter.


Alldeles för många timmar senare landade vi i Frankfurt där det fanns tid för ett par brygder till. Bayreuther aktien Zwick'l kellerbier och Schubidu ''imperial'' stout från Überquell. De smakade betydligt bättre.

Oväntat nog hade Lufthansa en exotisk brygd som jag kastade mig över: Wolfscraft Super lager. Vi fick skjuts hem från Arlanda vilket var väldigt skönt. Sammanfattningsvis var jag glatt överraskad och att Orlando skulle vara en av USAs sämsta ölstäder säger mer om landet än staden...

Inga kommentarer: