torsdag 26 maj 2022

Göteborg beer week del III-Än finns det bira kvar

Tom åkte hem tidigt och jag stannade kvar en dag till (tydligen). Det var omgångstart och blåsigt men hyfsat soligt iallafall. Haket hade fattömningsdag efter helgens festival. Det fanns en hel del kvar från festivalen. Jag fick i mig: Dugges Salty passion, What happens in bamberg från Illbatting, Örebro Saison 5,7%, Grape diem från Hop notch, NEIPAn A close encounter från Beersmiths, Fermenterarna Four years celebration Sour, Skeleton Pre party fruited sour från Fermenterarna och Williams Red. Tror faktiskt jag gillade alltihop.

Tyvärr stängde de tidigt men personalen sa att de skulle till Ostindiska där vi varit ett par dagar tidigare. Tog en East India Lager, ett av deras egna öl. Oklart vem som bryggt den.

Efter mycket om och men hamnade jag på återigen på Tullen på 'avenyn där resten av kvällen tillbringades. Ett par ifkare antastade mig nästan omgående och vi snackade hela kvällen utan någon hets. Vi borde iallafall nomineras till ett fredspris. De var nästan trevliga. En hel del öl intogs också i form av Dugges Elderflower & pear, Atlas pale ale från Stigbergets, Jungle sheriff American Pale Ale från lokala Brewgineers och Blanche d'aurelie från Stigberget. Inte lika goda öl som på Haket, men jag börjar verkligen gilla den här kedjan. En kul helg (förutom matchen då) i Göteborg. Tog tåget hem i svinottan och regnet dagen därpå.

Inga kommentarer: