onsdag 11 september 2024

''Grönöl'' del II-L'Incroyable Hulk

Bonusöl.

Det var en strålande fin sommardag när jag åkte ned till Nynäs'. Satte mig på en uteservering i hamnen och tog en pizza. Till den Soup IPA från Garage.

Såg på Untappd att Dr Sandwich också var i stan så jag mötte upp honom och hans bekanta på bryggeriets tak. En Goudse kuit från Jopen/Nynäshamn satt fint i solskenet.

Anledningen till mitt besök i denna gudsförgätna världsmetropol var att vi skulle fortsätta vårt Hulken-maraton. I vanlig ordning slank det ned lite öl medan ''The creature'' härjade runt i Nordamerika. Electric wit från Fjäderholmarnas, Fuller's Vintage ale '20 och dunkelbocken Hermann från det för mig okända österrikiska Brauerei Gratzer. Det var fina grejor det.

Majsan kom ned följande dag och en liten provning utbröt. Det här kom vi fram till:

DIPA

Ārpus/Mag nani mous QDH simcoe cryo x citra lupomax x strata x nelson 5 poäng

Ārpus TDH Motueka x Citra x Mosaic 4 poäng

Fjäderholmarnas It's superbird 0 poäng

Total lettisk dominans.

Dr.Banner.

Barley wine

Põhjala Rudolf 9 poäng

Fjäderholmarnas Barrel aged Cookie '22 4 poäng

Fjäderholmarnas Cookie '22 3 poäng

Lehe Anchors aweigh 2 poäng

Fullpottare från Tallinn.

Det var även Fête nationale française så jag kunde inte låta bli och ta en fransk bonusöl i form av 1664 blanc 3.5% från Kronenbourg.


Inga kommentarer: