lördag 7 september 2024

Utflykt

Det var soligt men blåsigt när jag tog mig med tåg till Västerås. Första stoppet var som vanligt bolaget när några lokala brygder inhandlades. Nästa anhalt var Ruths ölhus som har funnits ett drygt år men där jag aldrig satt min fot. Hann tyvärr bara med en öl  där; Three acre Best bitter.

Levlade.

Gick vidare till Rocklunda där

Pittoreska gränder.

 diverse idrottsanläggningar finns samlade. I anslutning till dessa finns även Coppersmiths bar där ett ölsuget gäng samlades. Anledningen till min utflykt var att det var visning på Coppersmiths bryggeri och bussen avgick härifrån. Bussturen tog en kvart och väl framme välkomnades vi av ägaren/bryggmästaren som höll i visningen av brygghuset. Där bjöds En kall ljus lager som välkomstdrink. Vi var nog därifrån på under 40 minuter. Lagom helt enkelt.

Bussen körde hela gänget tillbaka till baren där det nu serverades ost/charktallrik med fem öl. De som var nya för mig var Mosaic lager, Session IPA och Misty IPA. Inget som egentligen stod ut, men det var väldigt trevligt.

Fick skjuts tillbaka till centrum och ''Biskopen''. Det var bara det att jag hade glömt min väska på stället så det var bara att knalla tillbaka (med skoskav) och hämta den. Tog buss till centrum därefter och kunde nu äntligen beställa på ''Biskopen''. Talking head American Pale Ale från Williams brothers och Westerås by Day golden pale ale från Coppersmith's var allt jag hade tid med för att hinna med tåget tillbaka. En kul utflykt.

I brygghuset.

En allsvensk arena i ett par månader till.

Inga kommentarer: