lördag 21 juli 2007

Hörnan's syndrom

Jag åkte till stan igår&gick till Hörnan för att ta en öl.En Floris Wit nämligen.Antagligen den värsta Wit som kommit i min väg.Anledningen till denna färd in till City var att ett gäng före detta kollegor satt på fulkrogen Callisti på Malmskillnadsgatan dit jag begav mig.
En exotisk öl fanns otroligt nog där nämligen Zywiec.En ordinär ljus lager,men alltid kul med nå't nytt.Bättre än den Falcon Export som de övriga inmundigade.
Jag lyckades övertyga några av de andra att gå ner till Hörnan vilket vi gjorde.Ett par för mig nya Grisette-öl Amber/ambree&Blond.&dom var som grisette-bygder brukar vara... Någon Duvel slank även ner. Zwijntje från Van Steenberge fick avsluta denna kväll. En stark rackare på 8% , typisk belgare, fruktig och kryddig. Jag tyckte om denna bira.
Dom får verkligen ta och knåpa ihop en ny ölmeny. Skulle tro att dom inte ens har hälften av det som står med i den nuvarande.Hur svårt kan det vara?
Jag borde verkligen sluta gå dit,men det ligger så nära Centralen&Monk's har sommarstängt.Vad ska man göra?

2 kommentarer:

Majsan sa...

Har du sagt till dem att uppdatera listan? Det vore ju bra om den uppdaterades åtminstone två ggr per år.

Jonas sa...

Om man anmärker på det brukar dom beklaga sig,men det verkar inte finnas ambitioner till bättring.

I går var jag inte där för Monk's semester var slut:-D