tisdag 3 juli 2007

Öl i Göteborg


Öl I Stockholm's sômmarturne del1:Vi åkte med ASK ner till Göteborg för att sè matchen GAIS-AIK förra måndagen.Jag hadè en del öl i form av Vallon,Anchor Summerbeer&Cantillôn Bròucsella grand crù03 med på resan.Lyckades även byta till mig en ''Brewery Group Danish gold export5,6%'' på bussen. En av alla dessa 33 cl smuggelfulöl&det''smakade''som väntat.Försenade kom vi så fram till jättegrytan Nya ullevi.Majsan&jag skulle hinna till vandrarhemmet för att lämna packning&checka in det blev stressigt&det dröjer fram till den sjunde matchminuten innan de övriga tillresta haningegnagarna&undertecknad förenas på bortasektionen.Strax därpå gör GAIS snyggt1-0på den gula planen&flertalet av de knappt6800får jubla,men Gnaget replikerar åtta minuter senare när mittbacken Carlßon gör1-1.Êfter matchen är det meningen att jag ska träffa Majsan på Haket i Västra délen av sta'n.En djävulskt drýg promenad senare satt vi så äntligen med varsin Hofbräu Original.Konstigt nog har denna öl ej tidigare korsat min väg.Antagligen ganska tråkig helles,men den smakade desto bättre efter den lång promenaden.Efter detta ljusa lager blev det för min del bryggeripremiär för Öland's gårdsbryggeri med deras Kalmarsunds öl.Något som för mig var mycket spännande då jag är halvölänning.Denna ganska ljusa ale skulle inte göra mig besviken.En rik blommig humlearom,&en smak som matchar densamma.Mycket bra.Dom hade en reatavla med öl som antingen var på väg att datumet skulle gå ut eller så hade det just gjort det.Ynka30:-kôstade deßa varav de flesta var Nögle ö brygder som hade varit kylda ordentligt&smakade mycket bra.Ordinarie pris85:-Absolut något för andra krogar att börja med...
Vi satt i baren&språkade med trevliga människor på detta HBTtäta guldställe&timmarna de gick&till slut gjorde även vi det.När ska Stockholm's homos upptäcka bra öl?Låång promenad"hem"till Möndalsvägen.

Relaterade länkar:
www.haketpub.se

Inga kommentarer: