söndag 9 juni 2019

Öli Virginia del III-Reäl runda i Scott's addition

Mulet denna dag när vi gick till Boulevard burger & brew som besökts kvällen innan. Enligt Tony var det här stället det bästa med hela resan. En diner i 50-tals-stil, men med modern öl, bra service och riktigt bra burgare. Ett par bärs hade vi tid för den här gången, Rockville red från det för mig okända Midnight brewery beläget i just Rockville, några mil nordväst om Richmond samt Michelle's white wedding från Three notch'd. Fina brygder.

En visning var denna eftermiddag inbokad på Väsen brewing company inte långt därifrån. Det var bara vi och en till på visningen som gick ganska fort. Själva tap roomet var ganska stort samt att det fanns ganska många platser utomhus. Ett par bärs fick i i oss, för min del Old råg saison och Tart grisette.

Nu hade det börjat regna och en småspringande liga tog sig till Black heath meadery. Ett väldigt litet och väl insuttet ställe. Bryggutrustningen stod på ''baksidan'' vid toaletterna. Jag tog en Honey wine with ginger 12%.

Regnet hade slutat och vi gick hemåt men stannade på en mack och köpte med oss mat och dryck till rummet. Varken maten eller The bull Schlitz ''malt liquor'' från Millercoors smakade särskillt bra.

De andra gick på Nascar och jag gick efter flera timmars vila till den ganska lilla bryggeripuben Isley. Ganska mycket folk denna lördagkväll. Jag fick i mig Raspberry razzle, Pb&j beer union, Plain jane belgian white ale, Plain jane Blueberry och Czech pilsner.

Mörkret hade fallit över Södern och gatorna var som vanligt i USA sparsamt upplysta. Lyckades ändå hitta den närbelägna bryggeripuben Ardent craft ales. Det var en del folk där med, men stämningen var något avslagen. Ett par öl hanns med innan de stängde, Kōyō som var ett sammarbete med Elation och slutligen Pink boots (session-)IPA.

På vägen hem fick jag syn på Fat dragon som verkade vara en lite finare kinakrog. Inte en kines i personalen så långt ögat nådde. Only in America. Ett par öl slank ned här med, Lucky 31 mexican lager från Trapezium och Deadly rhythm  från Pale fire. Ok öl.

Hungrig hade man blivit och ett depåstopp på utmärkta  Boulevard burger & brew blev det denna kväll med. Mitt tredje besök där på ett dygn. De måste göra något rätt. Ännu en lysande burgare och Middie lager från The bold mariner avslutade denna dag.

Inga kommentarer: