söndag 30 juni 2019

Öl i North carolina del II-Vi ska till Charlotte

Solen strålade när vi åkte från Durham. Någon mil från stan stannade vi vid ett köpcentra där vi gick och glodde någon timme. Jag år en god burgare och fick även i mig en Yuengling Traditional lager som inte var så märkvärdig.
Målet för dagen var Charlotte, den största staden i North carolina.

Första stoppet var Brawley's beverage där jag gjorde min stora ölshopping för resan. Det blev inte billigt.
Det fanns även en bar och uteservering. Dock inget kök, men det fanns ett pastahak bredvid som man kunde hämta från. Vi slog oss ned på uteserveringen, men det blev lite väl varmt för min smak och jag flyttade in när medresenärerna åkt och checkat in på boendet. Trevlig personal och gäster.
Jag intog följande brygder: Runner’s high från lokala Triple c, Darling ruby från Allagash, Baby james från One world (som vi besökte för fem år sedan) och Majestic session IPA från det för mig okända South carolina-bryggeriet Amor artis. Ok öl över lag.

På samma gata, bara några kvarter bort fanns en lite finare pub som kändes som en kedja. Duckworth’s grill & taphouse. Själ-löst, men ölutbudet var helt ok. Har för mig att maten var det med. Jag blev sittandes där resten av kvällen inmundigandes: Midnight summit från Highland, Brunetta från Ommegang, Dragon's milk White från New holland, Break of moon från Fonta flora, Heavy Seas Gold, Danksta IPA från Noda Brewing company och slutligen Bouffon från Bruery /Jester king. Bra bryder över lag.
Vi bodde på andra sidan stan så det fick bli Uber hem efter denna långa dag.

Inga kommentarer: