söndag 13 augusti 2023

Öl i Bristol del IX-Ännu en trevlig dag på tu man hand

Jag drog en förmiddagsrepa till fots som vanligt och blev väldigt hungrig. Utanför en pub stod det något om att de skulle ha mat så jag gick in och beställde en Easton (session) IPA från det okända och lokala Dawkins ales. Spisen hade dock pajat så inget käk där. Stannade istället till på ett enklare kinahak där en stor portion soppa mättade.

Mötte upp frun på Beerd som vi hade varit på veckan/året/månaden innan. Hon åt och var nog väldigt nöjd med sin pizza. Jag nöjde mig med ett par bärs, You may say i’m a dreamer juicy amber ale från Arbor och No Comply session IPA från Newton park. Fina grejor. De stänger tidigt så vi fick gå och lägga oss igen.

Kvällen inleddes men en burrito och tillhörande mellanölet Pacifico Clara från Grupo modelo. Den ena var godare än den andra...

Till slut kom vi fram källarbaren Beer emporium. Stort med tegelvalv, lång bar och fåtaligt men ungt högljutt (eller så var det akustiken) klientel. Kylskåpen kändes väldigt urplockade, men vi klarade oss. Jag hällde i mig: Party wave australian IPA från Bristol beer factory, surölet Choose any memory från Burning sky, Arbor Simcoe 4% och Illumination best butter/bitter från Moor. Ok öl över lag.

Inga kommentarer: