fredag 25 augusti 2023

Öl i Norfolk del IV-Bar-runda med CAMRA

Som vanligt inleddes den mulna dagen med lite turf. Weatherspoonspuben Queen of the iceni kom i min väg och jag slank in. En Mulled ale spiced winter ale från Wolf intogs... och nej den var inte uppvärmd. Kostade motsvarande 38:- för en pint. Lite annat prisläge än på Akkurat/OT... Det behöver inte vara dyrt att resa.

Hungrig blev man av allt gående så det blev ännu ett stopp på en annan pub där helt ok käk gjorde Flint eye dry hopped lager från Greene king sällskap. Ölen var verkligen ingen höjdare.

Jag mötte upp Hedin på Coach and horses som vi besökte ett par dagar tidigare. Några öl vick vi i oss här med. För min del: Norfolk nog från det för mig okända och lokala Woodforde's brewery, Panther American Pale Ale och ESBn the O. G. Redwood från Grain brewery. Ingen vidare nivå på brygderna där.

Ett stopp på hemvägen på marknaden för god macka och en öl på Sir Tobys. The italian plumber italian pilsner från Ora.

Jag gick hem och vilade lite innan kvälls-skiftet... som inleddes på Ribs of beef som vi besökte dagen innan. En god pale ale vid namn Munari från Glasshouse avnjöts innan vi drog vidare.

Kings head som även det hade besökts kvällen innan kom i vår väg där hemska Red alen Nasha från S&P intogs.

Nästa stopp var en avlägsen konsertlokal. Jag tog in en underlig men god turkisk rätt från snabbmats-stället bredvid och till den Moon gazer Pintail från Norfolk brewhouse. Godare mat än öl som jag minns det. Anledningen till besöket i denna avkrok var att den lokala CAMRA-avdelningen har bar-runda första fredagen varje månad och den här gången var det här startpunkten för densamma. 

Så vidare till Fat cat brewery tap som vi besökt ett par dagar tidigare. Det var minst lika fullt som då. Här fanns det tid för två öl. Den gyllene alen Tom cat och sessionIPAn Juice rocket från Three blind mice. Fina grejor.

Kvällen rullade vidare på en tegelbyggnad som hyste en väl insutten mysig pub. En bitter vid namn Strummer från Shortts farm brewery intogs. De var nya för mig och håller till i Suffolk.

Jag var bland de yngsta i gänget som gjorde de mörka gatorna osäkra och vi rumlade in på ett mörkt själ-löst ställe. Ölen sessionNEIPAn Little nipper från Black Iris som serverades där var iallafall god.

Hela spektaklet avslutades på The leopard där vi var kvar till de stängde. SessionIPAn Nectaron från North riding och Chin on bar från Mr.winter's avslutade kvällen där. Väldigt trevlig afton, stort tack till CAMRAs lokalavdelning, bra initiativ.

Inga kommentarer: