söndag 2 november 2008

Fulöl

På grund av diverse återbud blev vi bara två som deltog i själva provningen, men vi hade kul ändå.
Fyra öl från fyra länder skulle göra upp om den prestigefyllda titeln Winter fulöl champion.
Karhu 5,4 6poäng
Brok Export 4poäng
Krönlein's Spotlight 1poäng
Beijing Premium lager 1poäng
Det gick lite som väntat. Karhu vann ju även sist den deltog i någon ÖISprovning så man får väl anta att den är bra för vad den är.

Förra månad's omröstning:
Vann gjorde (med rätta) Närke, Oppigård fick överraskande dela på silverpengen med Nynäs. Dugge's som alla verkar vara som galna i fick bara 10% av rösterna.
I övrigt noterade jag att hela 76 personer har röstat. Har ni inget bättre för er än att läsa den här skiten? Skaffa ett liv.

3 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Tack, men jag har redan ett liv som jag aldrig använder!

Ola sa...

Jag skulle gärna läsa mer om det skrevs mer, och om det fanns mellanslag efter punktuation =)

Jonas sa...

Tack vare att du skrev det skall jag skriva''som man skall''i nästa inlägg.