måndag 17 november 2008

Ol i Rom delIII-V.I.P.

081114: Lasse och jag gick runt pa dagen och tittade pa en massa gamla byggnader, mest kyrkor kandes det som. Trots att man ar inbiten ateist sa far man lov att saga att det ar valdigt fint. Vi snubblade pa ett cafe som hade ett par exotiska brygder, Amstel Pulse och Peroni Peroncino bada blaskiga ljusa lager.

Pa kvallen gick vi som vanligt till bada krogarna pa Via benedetta. Trots att det var i alla fall min tredje dag i rad dar var det svart att hitta dit.
Flaskol pa puben inladde vi med, Waase wolf fran Boelens. Nagon slags mork belgisk ale, antagligen en dubbel med tanke pa färgen och alkoholhalten (7%tror jag), helt ok.
Schneider Hopfweisse, en vad jag forstar ganska ny brygd som ar ett samarbete med Brooklyn brewery. En valhumlad weizenbock.
Bade Lasse och jag fick varsin troja av agaren Manuele.
Vi gick over till restaurangen pa andra sidan gatan och at. Till maten: Birra Sei fran Baladin. Kommer inte alls ihag var detta var for nagot.
Isaac fran samma bryggeri var antagligen den samsta microolen pa den har resan. Wit.
En underlig men god saison vid namn Wayan. Aven denna fran Baladin.
Sedan tackade vi for oss&begav oss till det kritikerrisade Oasi della birra.En lang ollista men servicen var sa usel att vi trottnade pa att vanta&akte''hem''istallet.
Sammanfattningsvis kan man val saga att Det var en hyfsad olresa,synd bara att alla stallen skulle oppna sa sent.I vanliga fall brukar man kunna''sprida ut''drickandet under dagen.Här var det bara kvällen/natten som gällde.Om du ska till Rom ar''ett''besok pa Via benedetta ett maste.Ursakta bristen av an,an&on.:)

Inga kommentarer: