torsdag 6 november 2014

Öl i Amerika's förenta stater del VI-Your mother brews it

Vi startade dagen med mat på ett hamburgerställe och till densamma Highland Black Mocha stout som kanske inte passade fantastiskt till med var god på egen hand.

Nästa stopp var den stora bryggeripuben Wicked weed där vi slog oss ned på den övre uteserveringen under ett parasoll. Man behövde sannerligen inte frysa den här dagen heller fast almanackan tycktes tro det var höst.
Ölen som intogs var: Sir ryan the pounder, Saison XXXIV som hade för mycket tyska veteölstoner för min smak, La bonté; inte så illa, påminner en hel del om Mikellers spontanserie med de lactotoner de brukar ha och den välhumlade och balanserade Pick me! Pale ale.
Hedin stack iväg på något museum medan jag gick ned i Surkällaren (inte att förväxla med deras nyöppnade Funkatorium) som nu hade öppnat. Där satt Amanda och Todd som jag slog mig ned med i baren.
''Surkällaren'' var inte exklusivt för suröl, men sortimentet var annorlunda än på gatuplanet med mer fokus på surt.
För min del intogs: den ljusa och balanserade People’s choice pale ale, Serenity och Honduras.
Halvtidsvila på hotellet följde.

Kvälls/natt-skiftet inläddes med en ordentlig promenad ned till bryggeripuben Wedge, ett stenkast från floden. Det var dock för mörkt för att se något vatten.
Här mötte även Amanda och Todd upp och vi blev sittandes i trädgården/uteserveringen till de stängde. Jag hann få i mig dessa öl: Witbier 4%, Julian price pilsner 5,3%, Paynes pale ale 5,4% och "Sticke" altbier 5,9%. Jag har för mig att allt smakade bra.

Vi tog en taxi till The bier garden som besökts ett par dagar tidigare. De har åtminstone öppet till två.
Jag mäktade bara med två öl här, Narragansett Lager och Kcco / Redhook Black lager till den mycket sena middagen.
Vi spelade även lite biljard här.

Inga kommentarer: