söndag 2 november 2014

Öl i Amerika's förenta stater del IV-OJ,oj

Dagen inleddes med ett besök på det utmärkta Biergarten.
Det ställe vi besökte flest gånger under vår vistelse i Asheville.
Anledningen till dessa multipla besök var att de antagligen är den bar i stan som har längst öl-lista (där inget ''var slut'' som det brukar kunna vara med långa öl-listor). Vi åt gott och till maten en bunt öl. För min del: White zombie ale från Catawba , Jacko traveler från The house of shandy, Clawhammer från Highland, Gateway kölsch från French broad. Vad jag minns var de ok, men ej fantastiska öl.

Inte långt därifrån ligger bryggeripuben Lexington avenue där Hedin såg på Untapped att Todd och Amanda satt, så vi begav oss nedför den lilla backen dit.
Jag intog: 1st gear cream ale, Waves of grain, Can i get a witness och The knuckle.
Därefter var det antagligen extremt hög tid för halvtid.

Kvällens första stopp var Asheville brewing som vi var på ett par dagar tidigare. En varsin öl klämde vi där. För min del Scout stout.

Inte långt därifrån låg bryggeripuben Hi-wire där tydligen ytterligare en öl intogs. För min del Sideshow.

Vi begav oss tillbaka till Asheville brewing för en sista varsin bira. Jag tog en Escape artist.

Inga kommentarer: