onsdag 12 november 2014

SWBF'14 bonusdag

Det var inte meningen att det skulle vara något mässbesök för min del denna dag då det brukar vara för trångt för min smak på lördagar. Istället skulle jag på Party on the island. Ett evenemang på Fjäderholmarnas bryggeri.
Jag var ute i ganska god tid i Nacka och slank in på mässan för att ta en eller ett par öl bara och hälsa på lite folk. Sagt och gjort går jag ut och ska hämta pengar i bankomaten och medan jag köar går det som ska med båten från Nacka strand till bryggeriet ned för trappan till båten som inte skulle gå förän klockan 18. 17:55 står jag nere på kajen och då har den redan åkt. Jag var med andra ord inte på mitt bästa humör när jag återigen klev in på mässan. Det var bara att göra det bästa av situationen, nämligen att dricka öl. Ungefär följande intogs:
Nya carnegiebryggeriet Amber, Lost coast brown ale från Dalarado, Gilda från Åre, Sundbybergs Halvlager, Dobber från Marble (arch), Mohawk Vs Amarillo, Brown is the new Brown från Mohawk, Mohawk Small batch Rye, Sassy lassy pale ale från Designbrew, Texas från Spendrups, White watchdog IPA från Oppigårds, Frequency Columbus ohio från CAP, Bryggmästarens bästa Mellanöl från Åbro, Cēsu Lēnalus, Rock 'n roll beer från Czech beverage industry, Dockside pilsner från Thomas creek, The full nelson, Urban IPA, Belgian urban IPA alla tre från Tiny rebel och Algorithm belgian wheat från Anarchy.

På hemvägen hann jag med ett litet depåbesök på Akkurat för lite mer brittiskt i form av Lushingtons från Skinners.

Inga kommentarer: