onsdag 6 januari 2016

Öl i Ontario del VI-Get well you irish stout

Solen strålade även denna dag så det var solglas och kortbyxor på återigen. För en gångs skull behövde man inte åka något utan det var gångavstånd till schysta Stout irish pub. Den trevlige bartendern serverade Auburn ale från Camerons; maltig med något fruktiga toner, men mest malt. Smaskens! St-ambroise Apricot wheat ale; söt och fruktig arom. Smakar likadant utan överraskningar. Lite persika finns där också. Stout’s own baby blonde från det lokala Great lakes brewing; ljus och lättdrucken med toner av kanel. Från samma bryggeri Audrey hopburn; ljuvlig arom. Bärnstensfärgad humlebomb med belgotoner. Obalanserad men god ändå. Goda öl över lag.
Jag vandrade så smått hemåt i den gassande eftermiddags-solen och fick med mig en påse poutinechips från något snabbköp som intogs på hotellrummet. Väldigt goda. Bättre än själva maträtten poutine faktiskt.
Detta var en av resans få halvtidsvilor. Mycket upp-piggande.

Som vanligt tog jag spårvagnen västerut för kvälls/nattskiftet, denna gång till Dundas street. Åt något mexikanskt på The garrison. Det var nästan ok.
Huvudmålet för denna tripp var sunkhaket Get well. En ganska mörk bar i gatuplan med ett gäng gamla arkadspel och till min förtjusning även ett par flipperspel. Det blev ett par vändor på dem och följande öl innan det var dags att bege sig av hemåt. Nämligen Stratford Pilsner, Nickel brook Uber berliner weisse, Country bumpkin från Oast house, Couch surfer från Indie alehouse, Silversmith Black lager, den fruktansvärda Old style pilsner från Molson, Mellifera från Le trou du diable, Mojo Citra rhubarb wheat (blev bjuden på den för de ville ha ''kunder/gäster som mig''), Charcoal porter från Innocente, och från samma bryggeri Conscience. Över lag bra grejor. Typ en pizzeria finns längst bak i lokalen. Helt ok slices har jag för mig.

Inga kommentarer: