torsdag 21 januari 2016

Öl i Ontario del X-Bar-runda courtesy of Spearhead

Soligt i vanlig ordning när jag för tredje gången tog mig ned till Wvrst där ett par öl intogs i baren. Nämligen Top hat ale från Snowman, luktar typ maltigt. Tror det ska föreställa glutenfri (hirs) bitter. Hemskt sträv och obehaglig. Väldigt bränd. Riktigt nasty.
Albert 3; väldigt ljus och klar. Tydliga belgotoner och tydlig beska. Den var ok.
Det fick räcka som första halvlek och jag åkte ''hem'' och vilade upp mig.

Batterierna hade laddats upp ordentligt inför kvällen. Sista evenemanget på Toronto beer week för min del. Det lokala fantombryggeriet Spearhead anordnade en krogrunda på ställen som har deras öl på fat.
Ett gäng på cirka sexton pers samlades i stadsdelen Palmerston på trevliga Victory cafes soliga uteservering där middag intogs. Till maten några öl, nämligen 10w30 från Neustadt, Hawaiian style pale ale och Sam roberts band session ale båda från Spearhead.

Nästa stopp var den lilla, mörka och väl insuttna puben The cloak and dagger. Där satte vi oss på innergården där det bjöds på något grillat. En Rhine stone cowboy kölsch från calgarybryggeriet Big rock fick räcka för mig. Mycket ljus, även mycket kolsyra. Svamp både i smak och arom. Inte gott.

Därefter vinkades en massa taxibilar in på gatan utanför och det bjöds på en resa till den stora baren Dukes refresher. Ett par öl intogs där, Paradox dark light ale från Big rock och Moroccan brown ale från Spearhead.

På sista stoppet Stout som jag besökt ett par gånger tidigare bjöds det på ännu mer mat. Vi var kvar där tills de stängde. Även här fanns en innergård som vi tillbringade lite tid på. De öl som avslutade denna kväll var Louis cifer ESB, Spearhead Belgian stout och Mill street Lemon tea beer. Skönt att ha gångavstånd ''hem'' efter denna roliga kväll. Stort tack till alla inblandade (som om de skulle kunna svenska).

Inga kommentarer: