lördag 2 juni 2018

En annorlunda dag

Vi inledde dagen med en provning av lätt-& alkoholfri öl här hemma som resulterade i följande:

Grängesberg 3 poäng
Sofiero Lättöl 3 poäng
Pripps blå Lättöl 3 poäng
Burgenfels Non alcoholic 3 poäng

Det finns ju sån här öl som smakar hyfsat nuförtiden, ingen av dessa dock.

Mer flytande fasa blev det på Taco bar i centrum där vi käkade. Corona Extra (extra vad?) till maten.

Vi skulle senare till stan, men inte något ölrelaerat så jag åkte lite tidigare och gick på Akkurat för att få mig en riktig öl till livs i form av Saltaire Stout no 5.
Ännu en i den långa raden av roliga skåningar.

Mötte upp sex andra filurer på den för mig okända restaurangen Peoples på Folkungagatan där det till min förvåning fanns exotisk öl. Lav Pivo från Carlsberg Serbia och Melleruds Utmärkta pilsner. Jag tyckte båda dessa var långt i från utmärkta. Maten var dock desto bättre.
Nästa stopp var Globen där vi gick på stå-upp, det var kul. Klart slut.

Inga kommentarer: