måndag 11 juni 2018

Öl i Lancashire del III-Greater Lancashire

Blackpool tower
Turfande även denna morgon innan vi med buss begav oss de åtta milen sydväst till Manchester.
Vän av ordning noterar naturligtvis att Manchester inte tillhört Lancashire sedan 70-talet, men jag är ''lite'' efter.
Varmt och soligt var det när vi kom fram och gick till ölbutiken Beer moth. Det var stängt fast det skulle vara öppet. Vägg-i-vägg ligger Tib st. tavern där jag satte mig och väntade. Helt ok mat och ett par inte så goda öl under tiden. Dobs best bitter från Exe valley och Pravha från Staropramen.
Fortfarande hade Beer moth inte öppnat ett par timmar efter utsatt tid. Jag hade tänkt bränna tusentals kronor där, nu blev det inte så.

Istället blev det shopping på Microbar som besöks vi varje besök i staden. Man kan även dricka här. Hockney pale från det för mig okända

yorkshirebryggeriet Bradford brewery och Mistral från Elland (även de hemmahörande i Yorkshire) roande mig under shoppingen.
Halvtidsvila på hotellet följde.

På kvällen strålade vi samman på väl insuttna Smithfield tavern där resten av aftonen tillbringades. Detta är lokala bryggeriet Blackjacks pub, men en hel del gästöl fanns också att tillgå. Jag fick iallafall i mig: Jabberwocky, Kowabunga från Cromarty, Kirkstall Framboise, Pavo från Squawk och Kokomo weekday från Good chemistry. Över lag välsmakande brygder.

Inga kommentarer: