lördag 30 juni 2018

Örebro borta

Jag orkade inte laga lunch så det blev en tågresa till Sumpan där en prisvärd måltig intogs. Måltidsdrycken bestod av Sofiero Original från Kopparbergs. Kan inte minnas när jag betalade under 30:-för en starköl i Sverige... på krogen. Man får vad man betalar för...

Träffade på Tom och vi bordade ännu ett tåg. Denna gång västerut.
Det hade blivit dags för årets första (men långt från sista) bortaresa. Örebro var det som hägrade och i vanlig ordning gick vi till Örebro ölcafe för ett par öl. Florida Franny FLIPA från det lokala brygghuset och irländska Rascals Yankee white IPA. Helt ok öl.

Nästa stopp var den relativt nyöppnade ölhallen i stan. Ganska fint ställe, men högt till tak och en hel del lokala öl på flaska. Minns inte varför, men denna dag var fatanläggningen ur bruk. Tom var mycket missnöjd över detta medan jag inte kunde bry mig mindre. Till middagsmaten Simply bengt från det för mig okända lokala Almby brewery, Mango jerry från Örebro Brygghus. Vad vi inte hade koll på var att ÖSK-supportrarna hade sin samling här, men det gick bra ändå, de var trevliga. Ok öl.

En sista öl hade vi i oss tydligen. Westerås Julöl från Coppersmith's intogs på den lokala ''Biskopen''. Tom tog en mellanöl för 220:-, men den var riktigt grym. Någon amerikansk suröl från ett för oss okänt bryggeri.
Matchen slutade med ett kryss vilket innebär åtta raka mot ÖSK utan förlust. Hemvägen var inte mycket att orda om, bara en tråkig tågresa.

Inga kommentarer: