onsdag 18 juli 2018

Katarina ''kegger''

Det hade blivit dags för festivalen Katarina kegger/Stockholm brewers festival på Orionteatern på söder. Den hölls förra året med, men jag hade då inte möjlighet att närvara.
Jag var på plats innan de hade öppnat så det fanns tid att gå på Babajan tvärs över gatan. Det var sig inte likt och såg förjävligt ut. De hade haft översvämning eller vad det var. 20% på all öl i alla fall. Jag nöjde mig med en Mariatorgets Saison på uteserveringen.

I den spartanskt inredda och sparsamt upplysta teatern hade ~20 bryggerier ställt upp. Relativt lokalt fokus, men även sju utställare från utlandet. Fyra pass fanns att välja på och tydligen var det olika öl på varje pass. Något att ha i bakhuvudet till nästa år. Pollettsystem var det som gällde. Frun dök upp och vi minglade/vinglade rund i några timmar.
Ölen denna eftermiddag/kväll för min del var iallafall: Cinco de cuatro från Költur, från samma bryggeri Quelle a dit, Stockholm Fläder sour, Kegger IPA från från Pklk, Fjäderholmarnas Pilsner-dricka, Mango glow från Nya carnegiebryggeriet, Koji ale från Gamla enskede, Tempel Red sour, Surdeg från Örebro brygghus, Raspvery från Dry & bitter och Biere de rose 4,5% från Åre.

På vägen hem blev det en liten vätskekontroll på Katarina ölkafé där jag inte satt min fot på ett par år. This is a pils från Stockholm brewing avslutade kvällen.

Inga kommentarer: