söndag 18 augusti 2019

Öl i Whitechapel

Vi (jag och frun) begav oss ned till Nyköping och flygplatsen där för ett par månader sedan. Tyvärr fanns den inte längre Nils oscar där utan man fick nöja sig med Carlsbergs Sveriges portfölj. Jag tog en Hof. Ett öl som för ~20 år sedan låg mig varmt om hjärtat. Nu var den mest tråkig.

Ett par timmar senare landade vi i Essex varpå en buss kunde ta oss till London där man efter lite mat kunde slå sig ned i baren på White hart som vi även besökte förra året. De kallar stället för bryggeripub, men det har tydligen inte bryggts där på några år. Ett par timmar passerade medan bärsen slank ned. För min del: Mo mild mo problems från Blackjack, Pink moon raspberry wheat beer från det för mig okända nottinghambryggeriet Liquid light, Morello cherry gose från One mile end, Kursaal gold och Legra pale. Båda från Leigh on sea brewery. Överlag goda somriga brygder. Jag gillar verkligen det här stället, men vid varje besök är tiden knapp.
Det hade blivit dags att checka in i vårt lilla men, fina rum som låg på gångavstånd.
Vi passade på att vila ett par timmar då det varit en löjligt tidig morgon och jag inte ens gått och lagt mig efter jobbet.
Konst?
Det finns en kedja i England och Wales som heter Brewhouse & kitchen som besökts för ett par år sedan i Chester. Nu gick vi till deras pub i Islington vilket var en reäl promenad i värmen. Hyfsat stort ställe.
Väldigt mycket folk en vanlig torsdageftermiddag, men som tur var var bord/''pairingpaket'' beställt. Jag tror det var sex för-rätts-stora tallrikar som ingick. Det var väl inget som skar sig, men heller inget som var ens i närheten av att vara ''1+1=3''.
Ölen var Granita pact, Arc angel och Vlad black IPA. Buss ''hem''. Klart slut.

Inga kommentarer: