onsdag 21 augusti 2019

Öl i Fulham

Kungliga London.
Vi tog tåget tillbaka till London ganska tidigt och tog oss där till ölbutiken Drink of Fulham. Tydligen var det hela fem år sedan sist. Jag gillar verkligen det stället. Enligt en av ägarna (som alltid verkar vara där) är det numera vanligare att folk kommer in och dricker än att de köper med sig. Så varför inte göra båda? Det gjorde vi i alla fall.
För min del förtärdes på plats: Hoppy little lager från Cloudwater, Californishire från Magick rock, Orange gobblin från det för mig okända nottinghambryggeriet Black iris, Cloudwater West coast pale och Yannaroddy porter från irländska Kinnegar.

En buss gick utanför till vårt hotell så vi åkte dit och checkade in.
Efter någon timme på rummet gick vi ned mot Themsen, men tog ett depåstopp på en pub på vägen. Tror frun tog en cider medan jag ''förlustade'' mig på Peacemaker från Rebellion. Tror inte bryggaren ville att det skulle smaka då här. Misstänker att ledningarna inte var rengjorda på länge eller att fatet varit påkopplat i minst fem dagar (man bruka räkna med att casköl ~håller en dag /% efter att det kopplats på).

Till slut kom vi fram till Draft house i stadsdelen Battersea. Stället känns väl insuttet vilket nog kan stämma, men jag skulle tro att denna pub har funnits länge, men under annat namn. Köket hade precis stängt, men det ligger en Domino's tvärs över gatan så vi tog in en pizza därifrån (som man får göra i civiliserade länder). Personalen, var trevlig och pratsam, men verkade inte ha någon vidare koll på ölen som serverades i den mörka lokalen. Jag intog: Popihn Florida weisse - Fruits de la passion/mangue, Victoria från lokala Bohem brewery, Sarcasm citrus pale ale från Watneys och deras egna huslager från Victory.

Inga kommentarer: