torsdag 19 mars 2020

Öl i Deptford


Gick ut och turfade ett par timmar innan det var dags att bege sig tillbaka till hotellet för att hämta väska och fru.
Vi gick till stationen och den här gången gick tåget som det skulle och efter ett par timmar var ekipaget framme i London där en tunnelbana bordades till stadsdelen Spitalfields där målet var butiken Kill the cat där jag öppnade på stora plånboken och fyllde väskan. Eftersom England är ett civiliserat land kunde man även avnjuta öl på plats vilket vi gjorde. För min del: Kernel Pale ale Centennial 5,1%, Tropic of thunder lager från Stone, Decadent Blackberry sorbet och Big dreams från Pressure drop. Fina grejor.

Det fanns inget kök där, men runt hörnet låg en liten vietnamesisk resturant där hyfsad mat gjorde Hanoi Beer 4,9% sällskap. Riktig fulöl.


Ett pendeltåg tog oss till vårt hotell där vi bara slängde av väskorna innan det var dags att gå ut igen.
Kvällen tillbringades på det relativt nyöppnade bryggeriet Little faith. Enklare förtäring fanns och en scen. Det var open mic-night och tolv ''komiker'' fick några minuter var. En var rolig annars var den ena värre än den andra.
Minns inte hur många frun fick i sig men jag gick igenom det mesta de hade nämligen: True colours Mosaic, Keller pils, stouten The americano dream, IPAn Harry, Kernel Bière de saison Apricot och slutligen Kernel Brown ale. Jag var glatt överaskad, inte illa det här.

I hotellbaren avslutade Hobgoblin ruby 5,2% från Wychwood som var ok och betydligt bättre än jag mindes den från förr.

Inga kommentarer: